پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228407
ادامه کشمکش‌ها بر سر طرح تحريم ايران
تاریخ انتشار : 1396/04/22 11:03:06
نمایش : 1532
قانونگذاران دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا قصد دارند روز چهارشنبه نسخه جديدي از طرح از طرح تحريم ايران و روسيه را معرفي کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قانون‌گذاران دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا قصد دارند روز چهارشنبه نسخه جديدي از طرح تحريم ايران و روسيه را معرفي کنند. نمايندگان دموکرات کميته امور خارجي مجلس نمايندگان گفته‌اند قصد معرفي يک طرح تحريمي‌ هم‌ارز با طرحي را دارند که در روز 15 ژوئن در مجلس سنا به تصويب رسيد. 

دستيار يک نماينده دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا گفت: «اين طرح با طرح تصويب‌شده در سنا هم‌ارز است، اما از آنجا که برچسب مجلس نمايندگان آمريکا را دارد مشکلات آئين‌نامه‌اي که باعث پس فرستادن طرح به سنا شده بود را نخواهد داشت.»

مجلس سناي آمريکا ماه گذشته با 98 رأي موافق و 2 رأي مخالف طرح تحريم ايران و روسيه موسوم به اس‌.722 را به تصويب رساند. اين مصوبه براي تبديل شدن به قانون بايستي به تصويب مجلس نمايندگان رسيده و سپس به امضاي رئيس‌جمهور آمريکا برسد. 

اعضاي مجلس نمايندگان اما ابتدا گفتند که اين مصوبه بندي از قانون اساسي که به موجب آن آغازگر طرح‌هاي قانوني داراي بار مالي، بايستي مجلس نمايندگان آمريکا باشد را نقض مي‌کند.  آنها به اين دليل مصوبه سنا را ناقض قانون اساسي آمريکا دانسته و خواستار اطلاح آن شدند.

مجلس سنا دو هفته پيش اعلام کرد پيشنهاد مجلس نمايندگان آمريکا را پذيرفته و با تصويب يک قطعنامه اصلاحي اين مشکل را برطرف کرده است. 

علي‌رغم اين، پايگاه خبري پاليتيکو پنجشنبه  هفته گذشته گزارش داد نمايندگان دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا با رأي‌گيري بر سر اين طرح مخالفت کرده و خواستار اعمال تغييرات مورد دلخواه خود در آن شده‌اند.

دموکرات‌هاي مجلس نمايندگان گفتند اصلاحاتي که سنا با آن موافقت کرده باعث محدود شدن قدرت کنگره براي جلوگيري از اقدامات ترامپ درباره تحريم‌هاي روسيه خواهد شد. 

چند روز پيش هم رئيس دفتر امور قانونگذاري در کاخ سفيد گفت که دولت ترامپ با بخشي از مفاد اين طرح که اختيارات رئيس‌جمهور براي کاهش تحريم‌ها عليه روسيه را کاهش مي‌دهد مخالف است. 

همزمان، ديلي‌بيست از لابي کاخ سفيد با اعضاي ارشد کنگره براي «متعادل کردن» لحن اين طرح و ايجاد تغييرات مد نظر ترامپ در آن خبر داد. 

سناتور بن کاردين، نماينده ارشد دموکرات در کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا روز سه‌شنبه گفت که خبرهاي مربوط به ديدار پسر ارشد ترامپ و يک دادستان روسي ضرورت پيشبرد طرح تحريم روسيه را تشديد مي‌کند. 

«پال رايان»، رئيس‌ مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه گفت که او خواستار تصويب شدن هر چه سريع‌تر تحريم‌ها عليه ايران و روسيه است، اما طرح تحريم‌ها به دليل مشکلات آئين‌نامه‌اي و مسائل سياسي به مانع برخورد کرده است. 

وي در جمع خبرنگاران گفت:« در حال حاضر ما يک موضوع آئين‌نامه‌اي داريم و جمهوري‌خواهان دارند با دموکرات‌ها درباره پس فرستادن طرح به سنا همکاري مي‌کنند. برخي مسائل سياستي وجود دارند مبني بر اينکه مي‌خواهيم اطمينان حاصل کنيم که به صورت سهوي به اليگارشي‌هاي روسيه و شرکت‌هاي نفتي آن کمک نکنيم.»

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html